Sunday 20 November 2011

pErMaInAn LaMe...

Hari ahad yang lengang...duduk dalam bilik ni..tiba-tiba aku teringat zaman kecik2...Dulu mase umur aku dalam lingkungan 5-7 taun camtu,aku suke main jual-jual nasi lemak ngn jiran sebelah rumah..name die kalau xsilap aku Tarmizi kot...tapi aku panggil die mizi or ijie..die tua 1 or 2 taun dari aku..aku pon dah xingat sebab skrang die dah tinggal kat Kedah...setiap tengah hari or petang,aku akan keluar dok tepi pagar n panggil die...die je yang rajin layan aku...hehehe...isi nasi lemak kitorang ade lah rumput dan batu di tepi2 pagar..ianya akan dibungkus dengan surat khabar lame...dan saiznye ade lah sebesar IBU JARI sahaje...hehehe....tapi sekarang ni, bile aku fikir2 balik,bosan kot main jual-jual nasi lemak je...aku jual,die beli..aku beli, die jual sampai kitorang penat..hahaha....itu lah salah satu aktiviti aku mase kecik dulu...hehehehee...
ni bukan aku ngn ijie..hahahaha..

1 comment: